Skip to content ↓

Chmura AGH

Opis usługi

Chmura AGH - indywidualna przestrzeń do przechowywania i współdzielenia plików dla pracowników AGH, której największą zaletą jest możliwość uzyskania dostępu do plików z różnych urządzeń i miejsc.

Chmura AGH jest usługą "On Premise", czyli realizowaną przez Centrum Rozwiązań Informatycznych AGH. Przechowywanie w Chmurze AGH pliki w całości znajdują się na serwerach wchodzących w skład infrastruktury Uczelni, a za utrzymanie i bezpieczeństwo odpowiadają specjaliści w CRI.

Usługa Chmura AGH umożliwia:

  • przechowywanie plików i folderów (podstawowa funkcjonalność),
  • dostęp do plików z różnych urządzeń/miejsc z dostępem do sieci Internet,
  • udostępnianie wybranych plików i folderów innym Użytkownikom lub grupie Użytkowników, wraz z automatycznie wysyłanymi powiadomieniami na adresy e-mail o udostępnieniu,
  • przechowywanie kontaktów (indywidualnych, grupowych),
  • organizację pracy grupowej,
  • monitorowanie aktywności korzystania z własnych zasobów chmurowych.

Dla kogo

pracownicy

Adres usługi

dysk.agh.edu.pl

Wsparcie usługi

Pomoc IT

Usługi powiązane

Poczta AGH, SSO AGH

Parametry techniczne

Każdy Użytkownik ma do dyspozycji 10 GB na przechowywanie swoich plików i folderów.

Sposób korzystania

Dostęp do usługi Chmura AGH jest możliwy dla pracowników posiadających konto pocztowe w domenie @agh.edu.pl. Szczegóły na temat zakładania konta pocztowego są dostępne w instrukcji: Zakładanie konta pocztowego. Logowanie do usługi odbywa się przy użyciu SSO AGH.

Korzystanie z usługi Chmura AGH jest możliwe na dwa sposoby:

Instrukcje

Częste pytania (FAQ)

Szczegóły dostępne w instrukcji: Logowanie do Chmury AGH.

Tak, Chmura AGH posiada dedykowaną aplikację (dostępną dla systemu Windows oraz macOS), którą należy skonfigurować w celu synchronizacji plików i folderów. Szczegóły dostępne w instrukcji: Instalacja i konfiguracja aplikacji Nextcloud.

Niestety nie, usługa Chmura AGH jest dostępna wyłącznie dla pracowników AGH. Jeśli posiadasz status studenta, doktoranta lub emeryta, ale oprócz tego jesteś zatrudniony na Uczelni, skontaktuj się z Pomocą IT.

Zaloguj się do Panelu AGH, a następnie sprawdź swój status (funkcję) w zakładce „Ty”. Jeśli status konta to "pracownik", wykonaj następujące kroki:

  • Wyczyść cache przeglądarki i ciasteczka (pliki Cookies).
  • Sprawdź, czy nie masz włączonego przycisku „CapsLock”.
  • Sprawdź, czy masz prawidłowy układ klawiatury – naciskając „z” lub „y” na ekranie pojawia się litera, która została wciśnięta.
  • Uruchom ponownie komputer i spróbuj się zalogować.

Jeśli po wykonaniu powyższych kroków logowanie do Chmury AGH wciąż się nie powiodło, skontaktuj się z Pomocą IT.

Tak, jest to możliwe. Szczegóły dostępne w instrukcji: Udostępnianie plików i folderów.

Funkcja uwierzytelniania dwuskładnikowego jest możliwa do włączenia po zalogowaniu do SSO AGH. Szczegóły dostępne w instrukcji: Konfiguracja logowania dwuetapowego do SSO AGH.

Tak, pliki załadowane na Chmurę AGH są przetrzymywane w kopii zapasowej przez około 1 miesiąc. Jeśli plik został usunięty w przeciągu tego okresu, istnieje możliwość jego odzyskania. W takim przypadku skontaktuj się z Pomocą IT.

Dostęp do Chmury AGH następuje dzień po utworzeniu skrzynki pocztowej ze względu na konieczność nadania uprawnień dla każdego Użytkownika. Spróbuj zalogować się do Chmury następnego dnia. Jeśli po upływie jednego dnia problemy z dostępem do Chmury nadal występują, skontaktuj się z Pomocą IT.

Najprawdopodobniej okres udostępnienia pliku/folderu wygasł, co może być zabiegiem zamierzonym lub niezamierzonym przez udostępniającego. Skontaktuj się z osobą, która udostępniła Tobie plik/folder i upewnij się, że dostęp do niego nie został odebrany celowo. Jeśli nie, poproś udostępniającego o sprawdzenie, czy udostępniony element nie posiadał daty wygaśnięcia udostępnienia. Więcej szczegółów na temat daty wygaśnięcia udostępnienia można znaleźć w instrukcji: Udostępnianie plików i folderów.

Stopka