Rozpocznijmy od tego, że projektować może każdy…

 

Ze względu na innowacyjność zwykle najbardziej cenione są programy tworzone przez młode zespoły programistów

...no może prawie każdy…

 

Przydatny będzie komputer!

A nawet niezbędny zwłaszcza wtedy, kiedy ilość danych, jakie trzeba przetworzyć, jest bardzo duża.   

 

 

Z tym chyba nie będzie problemu, ponieważ komputery są dziś powszechnie dostępne…

…i bardzo popularne.

 

 

Jeżeli jednak nie czujemy w sobie projektanta-programisty i uważamy, że najlepiej jest mieć komputer, ale go nie używać…

…lub traktujemy go jako zło w czystej postaci…

 

…możemy go wykorzystać w lepszy sposób.

 

 

Gdy naprawdę mamy chęci możemy mieć system informacyjny bez komputera.

 

Kiedy sprawy techniczne mamy za sobą, czas na dogłębne omówienie zasad systemu informacyjnego z jego przyszłym użytkownikiem.

 

Tylko od nas zależy jak zrinterpretujemy jego słowa.

Istotną kwestią jest poinformowanie użytkownika o zasadach działania systemu informacyjnego.

Fatalne jest, jeśli użytkownicy postrzegają system komputerowy jako źródło zagrożenia

Równie niebezpieczna jest jednak sytuacja, kiedy pokładają w nim nadmierne nadzieje i przesadne oczekiwania

Kiedy zbierzemy wystarczającą ilość informacji, oraz odpowiednio uświadomimy użytkowników, możemy zabierać się za projektowanie.

Ważne jest, żeby do właściwych celów używać właściwych narzędzi.

A nasze dzieło będzie w 100% udane.

 

 

Jeżeli nam się jednak nie powiedzie będziemy musieli oddać
nasz system na złom.

Dla prawdziwego projektant to nie koniec. Nie spocznie póki nie osiągnie celu.

 

Może podczas pracy zapomniał o tzw. „Prawach Murphy’ego”?

  • Jeśli coś może się nie udać – nie uda się na pewno
  • Jeśli myślisz, że wszystko idzie dobrze – na pewno o czymś nie wiesz
  • Trudne problemy pozostawione same sobie staną się jeszcze trudniejsze
  • Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz
  • Niemożliwe jest zbudowanie systemu niezawodnego – głupcy są zbyt pomysłowi
  • Aby oszacować czas potrzebny do stworzenia systemu – należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i podać go w jednostkach wyższego rzędu (np. w tygodniach, zamiast w dniach)
  • Prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane
  • To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim z możliwych miejsc
  • Nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie musi ich sam robić
  • Wszyscy kłamią, nie ma to jednak znaczenia, bo i tak nikt nikomu nie wierzy
  • Logika jest absolutnie pewną metodą dochodzenia do niepewnych wniosków
  • Wszystko co dobre, jest niemoralne, nielegalne, albo powoduje tycie

Niezależnie od przyczyny on się nie podda. Z nową energia powróci do początku naszych rozważań.